امور کنسولی

صدور اولین شناسنامه زن خارجی دارای شوهر ایرانی

به استناد بند 6 ماده 976 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، جهت بانوان خارجی که با مردان ایرانی ازدواج می نمایند شناسنامه ایرانی صادر می گردد.

شوهر ایرانی ابتدا میبایست وارد سامانه میخک https://mikhak.mfa.gov.ir شده و پس از ثبت نام، تکمیل اطلاعات، بارگذاری فایلهای مرتبط و دریافت رسید کد رهگیری (شامل 12 حرف و عدد لاتین) از سامانه مذکور، نسبت به تکمیل مدارک ذیل، اقدام نمایید. بدیهی است بدون دریافت کد رهگیری، صدور شناسنامه به هیچ عنوان امکان‌پذیر نمی‌باشد. 

فیلم آموزش نحوه ثبت نام در سامانه میخکنانچه به هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستمک میخک مشکل دارید، می توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .

چنانچه به هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستم میخک مشکل دارید، می توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .ه لطفا برای سوال کنسولی با این شماره تماس نگیرید هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستمک میخک مشکل دارید، می توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .


مدارک لازم :


1- درخواستنامه صدور شناسنامه برای بانوی خارجی

2- درخواستنامه استفاده از نام خانوادگی شوهر توسط بانوی خارجی ( درصورت تمایل )

3- اصل گواهی ولادت (Personbevis) به زبان سوئدی یا انگلیسی که مشخصات کامل بانوی خارجی و مشخصات کامل پدر و مادر وی در آن درج شده و از سوی اداره مالیات سوئد (Skatteverket) مهر و امضاء شده باشد(نمونه Personbevis )

(توجه داشته باشید مدرک فامیلی بویس Familjebevis مورد قبول نمی باشد.)

4- اصل شناسنامه ایرانی زوج

5- اصل گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر بانوی خارجی و کپی صفحه اول آن .

6- 4 قطعه عکس 4x3 بانوی خارجی با زمینه روشن ، تمام رخ ، بدون عینک و کلاه (مشخصات صاحب عکس در پشت عکس درج شود و عکس با حجاب اسلامی باشد) توجه  داشته باشید عکس ها جدید باشد و عکس بارگذاری شده در سیستم میخک با عکس ارایه شده در سفارت یکسان باشند. 

 7- پاکت سفارشی با درج آدرس متقاضی و الصاق تمبر بر روی آن جهت بازگرداندن مدارک.  

8- واریز مبلغ 600کرون  به حساب شماره  52771112515 در بانک SEB و ارائه اصل رسید (Kvitto) بانکی

 

نکات مهم :
- چنانچه محل تولد بانوی خارجی کشوری غیر از سوئد باشد بایستی گواهی ولادت صادره از کشور محل تولد ابتدا به تایید نمایندگی کشور محل تولد زوجه در سوئد و سپس به تایید وزارت امورخارجه سوئد برسد. و در صورتیکه بانوی فوق الذکر فاقد گواهی ولادت باشد می تواند با مراجعه به نمایندگی کشور محل تولد خود در سوئد ، گواهی مشخصات ( نام، نام خانوادگی، نام پدر، نام مادر، تاریخ تولد (روز ، ماه ، سال)، شهر و کشور محل تولد و تابعیت زوجه، تابعیت والدین وی) دریافت و پس از تایید وزارت امورخارجه سوئد به سفارت ارائه نماید.
- حضور زوج ایرانی و بانوی خارجی در نمایندگی الزامی است.

توجه مهم:

با توجه به ضرورت مراجعه حضوری، ضروری است از طریق سامانه نوبت دهی، اقدام به تعیین وقت نموده و سپس همراه با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمایید. توجه داشته باشید سامانه نوبت دهی با سیستم ios سازگار نبوده و صرفا با سیستم اندروید و ویندوز قابل دسترسی می‌باشد.

سوالات متداول

جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می توانید در کانال تلگرامی کنسولی یار عضو شوید.