امور کنسولی

ثبت طلاق دو جانبه

روند ثبت طلاق دو جانبه: 

متقاضیان محترم برای ثبت طلاق دو جانبه می‌بایست ابتدا به سامانه میخک    https://mikhak.mfa.gov.ir    مراجعه نموده و پس از انتخاب گزینه «طلاق با توافق طرفین» و تکمیل فایل های مرتبط و دریافت کد رهگیری از سامانه مذکور، همراه با مدارک ذیل و واریز هزینه ، اقدام نمایند.

فیلم آموزش نحوه ثبت نام در سامانه میخک

فیلم آموزش نحوه ثبت درخواست طلاق در سامانه میخک

چنانچه به هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستم میخک مشکل دارید، می‌توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .لطفا برای سوال کنسولی با این شماره تماس نگیرید 

ثبت طلاق دوجانبه

(متقاضیان دارای طلاق سوئدی و طلاق شرعی و حضور زوجین)

  • به منظور ثبت طلاق درشناسنامه، داشتن حکم طلاق قطعی دادگاه‌های کشور سوئد که با حضور زوجین و یا وکلای رسمی آن صورت گرفته باشد به همراه طلاق شرعی صادره از مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم. قابل ذکر است حضور زوجین در بخش کنسولی سفارت برای ثبت طلاق الزامی می‌باشد.
  • اگر طلاق شرعی صادره توسط مرکز اسلامی از نوع رجعی باشد ، ثبت طلاق پس از سپری شدن 3 ماه و 10 روز از تاریخ طلاق شرعی امکان پذیر می‌باشد.

مدارک لازم:

1.تکمیل تقاضا نامه

2.اصل شناسنامه 

3.تصویر تمام صفحات سند ازدواج (یا رونوشت سند ازدواج که بر اساس مشخصات صفحه دوم شناسنامه متقاضی از دفترخانه مورد نظرازدواج در ایران اخذ شده باشد)

4-.اصل حکم طلاق قطعی دو جانبه دادگاه‌های کشور سوئد که توسط مقامات قضائی صادر کننده، مهر و امضاء شده باشد . قابل ذکر است ترجمه فارسی طلاق سوئدی باید توسط دارالترجمه رسمی صورت پذیرد.نیازی به تایید ترجمه توسط وزارت خارجه سوئد نمی‌باشد. 

5.گواهی طلاق شرعی که در مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم صادر شده باشد:
مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم به شماره 0858012314 ساعت 11 الی13

توجه: گواهیهای طلاق شرعی که در مراکز دیگر صادر شده باشد معتبر نمیباشد. هموطنان عزیزی که به علت بعد مسافت امکان حضور در استکهلم را ندارند ضمن تماس با مرکز امام علی از چگونگی ثبت طلاق شرعی در شهر محل اقامت خود آگاه شوند. 

6.اصل رسید(Kvitto) واریز 905 کرون به حساب 52771112515 در (SEB) 

 در صورت نیاز به تماس تلفنی با این بخش میتوانید در ساعات اداری با شماره واتس آپ 0728349288 تماس بگیرید 

توجه مهم:برای ثبت طلاق نیازی به تعیین وقت قبلی نمی‌باشد 

سوالات متداول

جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می‌توانید در کانال تلگرامی‌کنسولی یار عضو شوید.