امور کنسولی

ویزای عبور

توجه مهم: جهت تهیه پاکت  برگشت مدارک به ادارات پست مراجعه نفرمایید لطفا در این زمینه طبق روش اعلامی  در این صفحه اقدام نمایید . 

روادید کوتاه مدت جهت اتباع خارجی مانند رانندگان، جهانگردان و تجاری که قصد سفر به کشور دیگری از طریق خاک ایران را دارند، صادر می‌گردد. 

 

ساکنین مناطق جنوبی سوئد شامل شهرهای یوتبری، لوند، مالمو و.... چنانچه به هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستم ای ویزا و تکمیل مدارک ویزا مشکل دارید، می‌توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و از این طریق درخواست ویزای خود را ارایه نمایید 

 

درخواست ویزای  عبور:

متقاضیان می‌بایست بادرج کامل اطلاعات لازم در سامانه روادید الکترونیک، درخواست روادید نموده و مدارک ذیل را به سفارت ارائه نمایند. 

توجه مهم: این خدمت بصورت غیر حضوری و پستی انجام میشود لطفا مدارک کلمل خود را پست سفارشی نمایید و از مراجعه مستقیم به سفارت خودداری نمایید

ISLAMISKA REPUBLIKEN IRAN AMBASSAD- BOX 6031  LIDINGO 18106

مدارک مورد نیاز: (از ارسال مدارک ناقص، خودداری نموده در غیر این صورت مدارک عیناً بدون هیچ اقدامی برگشت داده می‌شود.)

1.اصل گذرنامه:  گذرنامه متقاضی بایستی حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

2.برگه ثبت درخواست روادید در سامانه روادید الکترونیک:

(متقاضیان دارنده گذرنامه غیر سوئدی و گذرنامه پناهندگی Främlingspass و مدرک مسافرتی Resedokument، لازم است تصویر کارت اقامت خود را در سامانه روادید الکترونیک، بارگذاری (آپلود) نمایند.)

(هر ایرانی و یا هر شخصی که دارای پدر یا جد پدری ایرانی باشد، می‌بایست با گذرنامه ایرانی خود به ایران سفر نماید.

3... یک نسخه پرشون بویس(personbevis: Utdrag om folkbokforingsuppgifter- engelsk text)  از اداره اسکت

- در صورتی که متقاضی زیر 18 سال باشد نام و مشخصات سرپرست قانونی وی درج شده باشد.

4.اجازه نامه سرپرست قانونی افراد زیر 18 سال: متقاضی کمتر از 18 سال لازم است اجازه نامه سرپرست یا یکی از سرپرستان خود که نسبت به مسافرت وی به ایران در دفتر Notarius Publicus  تایید شده را همراه دیگر مدارک ارائه نماید.

(در صورت حضور سرپرست یا یکی از سرپرستان در سفارت جهت ارائه مدارک، نیازی به اجازه نامه نمی‌باشد.)

(در صورت درخواست روادید سرپرست و یا یکی از سرپرستان به همراه متقاضی زیر 18 سال، نیازی به اجازه نامه نمی‌باشد.)

5. ارائه روادید یا گذرنامه معتبر کشور مقصد

6.پرداخت هزینه روادید و بیمه مسافرتی و ارائه رسید (Kvitto) بانکی (توضیحات بیشتر را می‌توانید در اینجا مشاهده نمایید) اصل رسید باید از اینترنتبانک مربوط پرینت (Skriv ut) گرفته شود و عکس از صفحه گوشی موبایل یا رایانه به هیچ وجه قابل قبول نمی‌باشد. 

  • در صورت درخواست روادید فوری ، لازم است بر روی پاکت ارسالی، عبارت «روادید فوری (urgent)»  نوشته شود. ویزای فوری 3 روز و ویزای عادی 10 روز کاری بعد از رسیدن مدارک به سفارت بررسی، صادر و ارسال خواهد شد.

بیمه مسافرتی همزمان با صدور ویزا صادر می‌شود . متقاضی باید صرفا هزینه صدور بیمه را طبق جدول بالا پرداخت نماید و اقدام دیگری در خصوص بیمه لازم نیست. 

7. برای تهیه پاکت پستی برگشت مدارک می‌توانید یا مبلغ 130 کرون به شماره 1235764758 (SEPID HOLIDAY TRAVEL) سوئیچ نموده و رسید آن را به همراه نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس پستی تحویل گیرنده دارای آیدی کورت و تعداد گذرنامه‌ها به شماره واتس آپ 0046735605868 از ساعت 8:00 لغایت 20:00 ارسال نمایید. قبض پست سفارشی را که برای شما ارسال می‌گردد را پرینت گرفته و روی پاکت برگشتی بچسبانید و یا شخصاً از طریق لینک زیر اقدام کنید: 

دستورالعمل تهیه پاکت پستی برگشت برای مدارک روادید

از ارسال پاکت ثبت نشده برای برگشت مدارک جداً خودداری شود. در غیر این صورت، مدارک بدون هیچ اقدامی‌پس فرستاده خواهد شد.

توضیحات مهم:                                                                                                                                                                                                                                                                         

- ارائه هرگونه مدارک جعلی و اطلاعات غیر واقعی, منجر به رد درخواست شده و ممکن است ممنوعیت ورود به ایران را در پی داشته باشد. در صورت مشخص شدن هرگونه مدارک و اطلاعات غیر واقعی پس از صدور روادید، مقامات مرزی  می‌توانند از ورود متقاضی به ایران جلوگیری نمایند.

- در صورت نیاز به مصاحبه با متقاضی، مراتب جهت حضور در سفارت به اطلاع وی خواهد رسید.

- اگر روادید صادر شده 90 روز اعتبار داشته باشد به این معنی است که متقاضی 90 روز فرصت دارد وارد ایران شده و بر اساس مدت اقامت درج شده، در ایران اقامت داشته باشد.

- پس از صدور روادید، درصورت انصراف متقاضی و یا عدم استفاده از روادید، هزینه پرداخت شده، برگشت داده نخواهد شد.

- پیشنهاد می‌گردد مدارک لازم جهت صدور روادید، حداقل یک ماه قبل از تاریخ سفر، تحویل سفارت گردد.

- چنانچه متقاضی پس از ورود به ایران، به هر دلیلی درخواست تمدید مدت اقامت خود را داشته باشد، می‌بایست به اداره کل امور اتباع خارجه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مراجعه نماید.

 

سوالات متداول

E.mail: sto.visa@mfa.gov.ir