امور کنسولی

ثبت فوت

روند ثبت فوت: 

متقاضیان محترم برای درخواست ثبت فوت اتباع ایرانی می‌بایست ابتدا به سامانه میخک مراجعه نموده و به نام متوفی تمامی اطلاعات مورد نیاز را تکمیل و پس از دریافت کد رهگیری از سامانه مذکور، همراه با مدارک ذیل و واریز هزینه ، مراجعه نمایند.

فیلم آموزش نحوه ثبت نام در سامانه میخک (توجه داشته باشید در میخک، گزینه درخواست ثبت فوت انتخاب شود)

چنانچه به هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستمک میخک مشکل دارید، می‌توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .

توجه: پرداخت هزینه می‌بایست فقط از طریق سیستم بانکی به حساب سفارت ( شماره  52771112515 در بانک SEB) واریز و اصل رسید (Kvitto) بانکی تحویل گردد.   

مدارک ثبت فوت

  • جهت ثبت فوت، لازم است یکی از بستگان متوفی با حضور در محل و ارائه مدارک ذیل درخواست ثبت فوت نمایند.
  • در صورتیکه بستگان متوفی در ایران از واقعه مرگ مطلع گردند، میتوانند با مراجعه به وزارت امور خارجه ساختمان شماره 3 اداره سجلات و در ایام تعطیل به کشیک مربوطه مراجعه و در خواست ثبت فوت را ارائه نمایند.

 

مدارک لازم

1- تکمیل درخواستنامه (این درخواستنامه باید در محل کنسولی و در حضور کارشناس کنسولی امضاء شود)

2- اصل گواهی فوت (Dödsbevis) با مهر و امضاء صادر کننده در سوئد (نمونه Dödsbevis)

3- اصل گواهی علت فوت (Dödsorsaksintyg) با مهر و امضاء صادره از بیمارستان ( نمونه Dödsorsaksintyg ). در صورتیکه علت مرگ غیر طبیعی باشد، ارائه اصل گواهی پزشک قانونی و یا پلیس مبنی بر علت مرگ الزامی است.

4- اصل شناسنامه، گذرنامه و کارت ملی متوفی (در صورت نداشتن گذرنامه و کارت ملی ارائه آن الزامی نمی‌باشد). درصورتیکه متوفی متاهل باشد ارائه اصل شناسنامه همسر نیز الزامی است.

5- اصل یا تصویر شناسنامه یا تصویر صفحه 2 و 3 گذرنامه اعلام کننده

6- اصل رسید (Kvitto) واریزمبلغ 168 کرون به حساب شماره  52771112515 در بانک SEB و ارائه اصل رسید (Kvitto) بانکی

 

 یاد آوری : ضمن خودداری از ارسال مدارک بصورت پستی ، لازم است یکنفر از بستگان درجه یک متوفی با در دست داشتن مدارک فوق و همچنین اصل شناسنامه و کارت ملی خود، در یکی از روزهای دوشنبه، سه شنبه ،چهارشنبه و یا پنج شنبه   از ساعت 8/30 لغایت 12/30 جهت انجام امور و امضاء اسناد مربوطه، به سفارت مراجعه نماید.

ثبت فوت نیاز به دریافت وقت قبلی ندارد .

 

سوالات متداول

جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می‌توانید در کانال تلگرامی‌کنسولی یار عضو شوید.