امور کنسولی

وکالتنامه و گواهی امضا

توجه: تأیید هرگونه وکالتنامه در سفارت منوط به داشتن کارت ملی هوشمند و یا ثبت درخواست کارت ملی هوشمند می‌باشد. برای اطلاع از مدارک و چگونگی ثبت درخواست کارت ملی هوشمند به بخش کارت ملی هوشمند در همین سایت مراجعه کنید و چنانچه کارت ملی هوشمند ندارید حتماً برای روز مراجعه ضمن گرفتن وقت برای وکالتنامه، برای درخواست کارت ملی هوشمند نیز وقت بگیرید. 

جهت تهیه وکالتنامه می‌بایست به نکات زیر توجه نمایید:

1- پس از مراجعه به  سامانه میخک   https://mikhak.mfa.gov.ir و ورود به بخش وکالتنامه و انتخاب نوع وکالت و درج مشخصات وکیل، کد رهگیری اخذ گردد.

فیلم آموزش نحوه ثبت نام در سامانه میخک

فیلم آموزش نحوه ثبت درخواست وکالتنامه در سیستم میخک و نکات قابل توجه در تنظیم وکالتنامه

نه ثبت درخواست خود در سیستمک میخک مشکل دارید، می‌توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .

2- جهت هماهنگی بیشتر، پس از دریافت کد رهگیری از سامانه میخک لطفا از طریق واتساپ با شماره 0762350953 ، از ساعت 14 الی 16  تماس گرفته شود.

3- متن وکالتنامه تا حد امکان، دقیق بوده و جزئیات کامل درج شود. بعنوان مثال در وکالتنامه بانکی، درج نام بانک، نام و کد شعبه و شماره حساب درج گردد. همچنین در وکالتنامه فروش ملک، لازم است شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی مندرج در سند مالکیت درج گردد. در وکالتنامه فروش خودرو ضروری است شماره شاسی، شماره موتور و پلاک شهربانی درج گردد.  

4- مراجعه حضوری به بخش کنسولی سفارت همراه با کد رهگیری و ارائه اصل یکی از مدارک شناسایی معتبر ایرانی (شناسنامه یا گذرنامه و یا کارت ملی هوشمند)

 

هزینه تایید انواع وکالتنامه:

(هزینه هر وکالتنامه براساس متن وکالتنامه تعیین می‌گردد)

وکالتنامه مربوط به انجام امور اداری، بانکی و حقوق بازنشستگی، خرید اموال منقول (خودرو)  دریافت مستمری، قضائی و ... : 240  کرون

وکالتنامه مربوط به فروش اموال منقول مانند، ماشین، موتور، سهام شرکت و یا بانک و ... : 360 کرون

وکالتنامه مربوطه به فروش اموال غیر منقول مانند: منزل، آپارتمان، زمین، باغ، مغازه و ... : 1585  کرون

وکالتنامه خرید اموال غیر منقول مانند املاک و مستغلات: 600 کرون  

 رضایت خروج همسر و فرزندان: 240 کرون

تصدیق و گواهی امضا: 180 کرون

کپی برابر با اصل وکالتنامه: 180 کرون

 

 تحویل وکالتنامه در ایران:

بنا بر درخواست شما این امکان وجود دارد که وکالتنامه پس از تایید در ایران تحویل وکیل شما گردد . در این صورت شما می‌توانید با پرداخت مبلغ 180 کرون اضافه یک نسخه کپی برابر اصل وکالتنامه را نیز برای خود دریافت نمایید .  (می‌توانید هزینه تایید وکالتنامه و هزینه کپی برابر اصل را در یک مرحله پرداخت نمایید)

توجه: وکیل و یا هر شخص مشخص شده توسط شما ، جهت دریافت وکالتنامه می‌بایست در تهران به اداره تایید اسناد وزارت امور خارجه واقع در میدان امام خمینی (توپخانه)  سر درباغ ملی ساختمان شماره 9 و در مراکز استانها به دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه مراجعه نمایند .  

 

نحوه پرداخت هزینه وکالتنامه:

هموطنان گرامی می‌توانند هزینه وکالتنامه و هزینه کپی برابر اصل  را در یک مرحله و قبل از مراجعه به سفارت و یا در محل سفارت، از طریق سیستم بانکی به حساب شماره  52771112515 نزد بانک SEB واریز و رسید پرداختی (Kvitto) را تحویل نمایند.

ارایه اصل مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی  الزامی می‌باشد و چنانچه اصل مدارک را در اختیار ندارید پس از دریافت کد رهگیری برای کپی برابر اصل از سامانه میخک، از یکی از بستگان خود بخواهید مدارک هویتی شما را همراه کد رهگیری به وزارت امور خارجه در تهران (میدان امام خمینی، ساختمان شماره 3، اداره گذرنامه و روادید، بخش مقیمین) و یا دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در اکثر شهرهای بزرگ مانند شیراز، اصفهان، تبریز، بوشهر و مشهد و ... برده تا تأییدیه آن از طریق اداره مذکور برای این نمایندگی فکس گردد.

بدیهی است انجام امور وکالتنامه با ارایه یکی از مدارک شامل گذرنامه معتبر ایرانی، شناسنامه یا کارت ملی امکان پذیر می‌باشد. 

توجه مهم:

در صورت نیاز به مراجعه حضوری، ضروری است از طریق سامانه نوبت دهی، اقدام به تعیین وقت نموده و سپس همراه با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمایید. توجه داشته باشید سامانه نوبت دهی با سیستم ios سازگار نبوده و صرفا با سیستم اندروید و ویندوز قابل دسترسی می‌باشد.

جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می‌توانید در کانال تلگرامی‌کنسولی یار عضو شوید.