امور کنسولی

ویزای تجاری

توجه مهم: پاکت ارسالی به سفارت و پاکت برگشت حتما رجستر شده باشد که توسط خود متقاضی قابل پیگیری باشد. سفارت در این زمینه پاسخگو نیست.

روادیدی است جهت اتباع خارجی از جمله کارشناسان اقتصادی ,بازرگانی و صنعتی، تجار و بازرگانان دارای دعوتنامه از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی معتبر که به منظور مذاکره، عقدقرارداد، مذاکره جهت سرمایه گذاری، راه  اندازی دستگاه‌های خریداری شده و ... عازم ایران می‌باشند، صادرمی‌گردد.

 

درخواست ویزای  تجاری: (اقدام از طریق ایران)

متقاضیان می‌بایست از طریق وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی معتبر (با مراجعه به اداره گذرنامه و روادید وزارت امورخارجه در تهران و یا دفاتر وزارت امور خارجه در مراکز استان‌ها)، درخواست روادید نموده و پس از تایید روادید توسط وزارت امور خارجه، مدارک ذیل را به سفارت ارائه نمایند.

 

مدارک مورد نیاز(از ارسال مدارک ناقص، خودداری نموده در غیر اینصورت مدارک عیناً بدون هیچ اقدامی برگشت داده می‌شود.)

1.اصل گذرنامه:  گذرنامه متقاضی بایستی حداقل ماه اعتبار داشته باشد.

2.برگه ثبت درخواست روادید در سامانه روادید الکترونیک:

(متقاضیان دارنده گذرنامه غیر سوئدی و گذرنامه پناهندگی Främlingspass و مدرک مسافرتی Resedokument، لازم است تصویر کارت اقامت خود را در سامانه روادید الکترونیک، بارگذاری (آپلود) نمایند.)

(هر ایرانی و یا هر شخصی که دارای پدر یا جد پدری ایرانی باشد، می‌بایست با گذرنامه ایرانی خود به ایران سفر نماید. 

3.. یک نسخه پرشون بویس(personbevis: Utdrag om folkbokforingsuppgifter- engelsk text از اداره اسکت

- در صورتی که متقاضی زیر 18سال باشد نام و مشخصات سرپرست قانونی وی درج شده باشد.

4.اجازه نامه سرپرست قانونی افراد زیر 18سال: متقاضی کمتر از 18سال لازم است اجازه نامه سرپرست یا یکی از سرپرستان خود که نسبت به مسافرت وی به ایران در دفتر Notarius Publicus  تایید شده را همراه دیگر مدارک ارائه نماید.

(در صورت حضور سرپرست یا یکی از سرپرستان در سفارت جهت ارائه مدارک، نیازی به اجازه نامه نمی‌باشد.)

(در صورت درخواست روادید سرپرست و یا یکی از سرپرستان به همراه متقاضی زیر 18 سال، نیازی به اجازه نامه نمی‌باشد.)

5.پرداخت هزینه روادید و ارائه رسید (Kvitto) بانکی (توضیحات بیشتر را می‌توانید در اینجا مشاهده نمایید) اصل رسید باید از اینترنتبانک مربوط پرینت (Skriv ut) گرفته شود و عکس از صفحه گوشی موبایل یا رایانه به هیچ وجه قابل قبول نمی‌باشد.

  • در صورت درخواست روادید فوری ، لازم است بر روی پاکت ارسالی، عبارت «روادید فوری (urgent)»  نوشته شود. ویزای فوری 3 روز و ویزای عادی 10 روز کاری بعد از رسیدن مدارک به سفارت بررسی، صادر و ارسال خواهد شد.

6.برای تهیه پاکت پستی برگشت مدارک می‌توانید یا مبلغ 130 کرون به شماره 1235764758 (SEPID HOLIDAY TRAVEL) سوئیچ نموده و رسید آن را به همراه نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس پستی تحویل گیرنده دارای آیدی کورت و تعداد گذرنامه‌ها به شماره واتس آپ 0046735605868 از ساعت 8:00 لغایت 20:00 ارسال نمایید. قبض پست سفارشی را که برای شما ارسال می‌گردد را پرینت گرفته و روی پاکت برگشتی بچسبانید و یا شخصاً از طریق لینک زیر اقدام کنید:  از ارسال پاکت برگشت مدارک بصورت تمبر خورده حتی صادره اداره پست اجتناب کنید و به یکی از دو روش اعلامی اقدام نمایید .

دستورالعمل تهیه پاکت پستی برگشت برای مدارک روادید

توضیحات مهم:

- روادید ورود تجاری می‌تواند یکبار، دوبار یا متعدد ورود صادر گردد.

- ارائه هرگونه مدارک جعلی و اطلاعات غیر واقعی, منجر به رد درخواست شده و ممکن است ممنوعیت ورود به ایران را در پی داشته باشد. در صورت مشخص شدن هرگونه مدارک و اطلاعات غیر واقعی پس از صدور روادید، مقامات مرزی  می‌توانند از ورود متقاضی به ایران جلوگیری نمایند.

- در صورت نیاز به مصاحبه با متقاضی، مراتب جهت حضور در سفارت به اطلاع وی خواهد رسید.

- اگر روادید صادر شده 90 روز اعتبار داشته باشد به این معنی است که متقاضی 90 روز فرصت دارد وارد ایران شده و بر اساس مدت اقامت درج شده، در ایران اقامت داشته باشد.

- حداکثر زمان اقامت جهت روادید یکبار ورود، 90 روز و برای روادید دو بار ورود، 30 روز پس از هر بار ورود می‌باشد.

- پس از صدور روادید، درصورت انصراف متقاضی و یا عدم استفاده از روادید، هزینه پرداخت شده، برگشت داده نخواهد شد.

- پیشنهاد می‌گردد مدارک لازم جهت صدور روادید، حداقل یک ماه قبل از تاریخ سفر، تحویل سفارت گردد.

- چنانچه متقاضی پس از ورود به ایران، به هر دلیلی درخواست تمدید مدت اقامت خود را داشته باشد، می‌بایست به اداره کل امور اتباع خارجه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مراجعه نماید.

 

سوالات متداول

E.mail: sto.visa@mfa.gov.ir