امور کنسولی

ثبت طلاق یک جانبه

روند ثبت طلاق : 

متقاضیان محترم برای ثبت طلاق می‌بایست ابتدا به سامانه میخک   https://mikhak.mfa.gov.ir  مراجعه نموده و پس از انتخاب گزینه «طلاق با توافق طرفین» و تکمیل فایل های مربوطه و دریافت کد رهگیری از سامانه مذکور، همراه با مدارک ذیل و واریز هزینهه ، اقدام نمایند.

فیلم آموزش نحوه ثبت نام در سامانه میخک

فیلم آموزش نحوه ثبت درخواست طلاق در سامانه میخک   

چنانچه به هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستم  میخک مشکل دارید، می‌توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .لطفا برای سوال کنسولی با این شماره تماس نگیرید 

ثبت طلاق یک جانبه

به منظور ثبت طلاق درشناسنامه، داشتن حکم طلاق قطعی دادگاه‌های کشور سوئد که با حضور زوجین و یا وکلای رسمی آن صورت گرفته باشد به همراه طلاق شرعی صادره از مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم الزامی است .

درصورت عدم حضور یکی از زوجین در سفارت جهت ثبت رسمی طلاق و امتناع از امضای دفاتر طلاق، طبق مقررات بر اساس درخواست متقاضی این سفارت اقدام لازم را به عمل خواهد آورد قابل ذکر است  ارائه آخرین آدرس و تلفن  فرد غایب از سوی متقاضی الزامی می‌باشد


مدارک لازم:

1.تکمیل تقاضانامه

2.اصل حکم طلاق قطعی دو جانبه دادگاه‌های کشور سوئد که توسط مقامات قضائی صادر کننده، مهر و امضاء شده باشد . قابل ذکر است ترجمه فارسی طلاق سوئدی باید توسط دارالترجمه رسمی صورت پذیرد.نیازی به تایید ترجمه توسط وزارت خارجه سوئد نمی‌باشد. 

3.گواهی طلاق شرعی صادره از مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم که با حضور زوجین توسط مرکز اسلامی صادر شده است. ( شماره تماس 0858012314 از ساعت 11 تا  15)

4.زوجین در خصوص تعیین نوع طلاق، دقت لازم مبذول نمایند زیرا چنانچه طلاق شرعی صادر شده از نوع رجعی باشد، امکان ثبت آن در سفارت فقط 100 روز پس از تاریخ طلاق شرعی ممکن خواهد بود.

5.تصویر تمام صفحات سند ازدواج (یا رونوشت سند ازدواج که بر اساس مشخصات صفحه دوم شناسنامه متقاضی از دفترخانه مورد نظرازدواج در ایران اخذ شده باشد)

6.تصویر تمام صفحات سند ازدواج (درصورت در اختیار نداشتن این سند بر اساس مشخصات دفتر ثبت ازدواج در صفحه دوم شناسنامه به دفترخانه مذکور مراجعه و رونوشت سند دریافت گردد)

7.اصل رسید(Kvitto) واریز 1140  کرون به حساب 52771112515 در (SEB) 

8.پاکت پستی خالی جهت ابلاغ به همسر

***ملاحظه مهم:
 باعنایت به لزوم مکاتبه و ابلاغ به طرف غائب حضور متقاضی در بخش کنسولی سفارت جهت ارائه اصل مدارک فوق الذکر الزامی است . 

 در صورت نیاز به تماس تلفنی با این بخش میتوانید در ساعات اداری با شماره واتس آپ 0728349288 تماس بگیرید 

توجه مهم:برای ثبت طلاق نیازی به تعیین وقت قبلی نمی‌باشد 

 

سوالات متداول

 جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می‌توانید در کانال تلگرامی‌کنسولی یار عضو شوید.