امور کنسولی

کارت هوشمند ملی

با توجه به ضرورت گرفتن اثر انگشت، دریافت این خدمت فقط با مراجعه حضوری و نوبت قبلی میسر می‌باشد. 
با توجه به لزوم گرفتن عکس در محل سفارت با دوربین متصل به سیستم، ضروری است خانم‌های محترم با حجاب کامل و بدون هرگونه آرایش، کاشت مژه مصنوعی و پیرسینگ در ناحیه صورت، مراجعه نمایند.
درخواست کارت هوشمند ملی:
 کلیه هموطنان ارجمند  که به سن 15 سال تمام رسیده و دارای شناسنامه عکس‌دار معتبر جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، می‌توانند با تعیین وقت قبلی و به صورت حضوری و همراه داشتن مدارک زیر جهت ارائه درخواست کارت ملی  به این سفارت مراجعه نمایند. 
مدارک مورد نیاز:
1- تکمیل فرم درخواست کارت هوشمند ملی. (نمونه فرم
توجه داشته باشید نوشتن نشانی کامل ایران به همراه کد پستی و شماره موبایل فعال ایران در فرم مذکور الزامی می‌باشد. ضمناً لازم نیست موبایل به نام متقاضی باشد.
2- اصل  شناسنامه عکس‌دار متقاضی. با توجه به ضرورت اسکن اصل شناسنامه در سیستم، امکان قبول تصویر تأیید شده شناسنامه میسر نمی‌باشد. کسانی که شناسنامه قدیمی جلد قرمز دارند لازم است همزمان در همان روز درخواست کارت ملی درخواست تعویض شناسنامه نیز بدهند در این خصوص، حتماًٌ بخش تعویض شناسنامه در سایت سفارت  را مطالعه کنید.
3- فقط افراد دارای معلولیت حرکتی، حتماً یک قطعه عکس پرسنلی جدید رنگی با پشت زمینه سفید و بدون عینک، کلاه، شال گردن و کروات به همراه داشته باشند.
4- اصل فیش واریز مبلغ 300 کرون به حساب  شماره  52771112515 نزد بانک SEB.  اصل رسید باید از اینترنت بانک مربوط پرینت (Skriv ut) گرفته شود.  ضمناً این مبلغ در محل سفارت نیز قابل واریز می‌باشد. 

با توجه به ضرورت گرفتن اثر انگشت، دریافت این خدمت فقط با مراجعه حضوری است. لذا، لازم است از طریق سامانه نوبت دهی، در قسمت خدمات بدون کد رهگیری قسمت کارت ملی اقدام به تعیین وقت نموده و سپس همراه با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمایید. توجه داشته باشید سامانه نوبت دهی با سیستم ios سازگار نبوده و صرفاً با سیستم اندروید و ویندوز قابل دسترسی می‌باشد.

بدیهی است با توجه به محدود بودن پذیرش درخواست در هر روز از پذیرش افراد بدون نوبت قبلی معذوریم. ضمناً با مدارک کامل و فرم تکمیل شده به سفارت مراجعه نمایید. چنان‌چه به هر دلیلی نوبت خود را از دست بدهید، لازم است مجدد با دریافت نوبت جدید به سفارت مراجعه کنید. 

پس از صدور کارت، ضروری است افراد برای تحویل گرفتن کارت خود و ثبت آن در سیستم مجدداً به صورت حضوری مراجعه نمایند.

افرادی که قبلاً در داخل کشور درخواست کارت هوشمند ملی داده اند لازم است در زمان سفر به ایران کارت خود را دریافت نمایند و امکان ارایه درخواست مجدد و یا دریافت کارت ملی این افراد از سفارت میسر نمی‌باشد.  

کلیه کارت های هوشمند ملی تا پایان سال 1405 تمدید اعتبار شده است و نیازی به تعویض کارت های هوشمند ملی بخاطر خاتمه اعتبار نیست . 

برای دریافت کارت هوشمند ملی المثنی با مدارک بالا می‌توانید به سقارت مراجعه نمایید. 

-جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می‌توانید در کانال تلگرامی‌کنسولی یار عضو شوید.