امور کنسولی

صدور اولین شناسنامه افراد 15 تا 18 سال

صدور شناسنامه برای افراد 15 تا 18 سال

 

متقاضیان محترم!

ابتدا میبایست وارد سامانه میخک https://mikhak.mfa.gov.ir شده و پس از ثبت نام، تکمیل اطلاعات، بارگذاری فایلهای مرتبط و دریافت رسید کد رهگیری (شامل 12 حرف و عدد لاتین) از سامانه مذکور، نسبت به تکمیل مدارک ذیل، اقدام نمایید. بدیهی است بدون دریافت کد رهگیری، صدور شناسنامه به هیچ عنوان امکان‌پذیر نمی‌باشد.

فیلم آموزش نحوه ثبت نام در سامانه میخک

چنانچه به هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستم میخک مشکل دارید، می‌توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .لطفا برای سوال کنسولی با این شماره تماس نگیرید 

تقاضای شناسنامه برای فرزندان ایرانی(  15 تا 18 سال) ، فقط به صورت حضوری با مراجعه والدین و فرزند انجام می‌گیرد.

توجه مهم:

، با توجه به ضرورت مراجعه حضوری، ضروری است از طریق سامانه نوبت دهی، اقدام به تعیین وقت نموده و سپس همراه با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمایید. توجه داشته باشید سامانه نوبت دهی با سیستم ios سازگار نبوده و صرفا با سیستم اندروید و ویندوز قابل دسترسی می‌باشد.

 چنانچه ازدواج زوجین در شناسنامه‌های ایرانی ثبت گردیده، حضور حداقل یکی از والدین  و در صورتیکه ازدواج والدین در شناسنامه‌های ایرانی ثبت نگردیده باشد، حضور والدین به همراه فرزند در سفارت جمهوری اسلامی ایران جهت امضای اسناد و تحویل شناسنامه الزامی می‌باشد.   
 
 

مدارک لازم :

 1- درخواستنامه تکمیل شده برای صدور شناسنامه

2- اصل شناسنامه‌های جدید  والدین

3- دو برگ کارت آثار انگشتان ملصق به عکس درخواست کننده که در زمان مراجعه به سفارت اقدام می‌گردد.

4- تعداد 6 قطعه عکس جدید 4*3  فرزند با زمینه روشن ، تمام رخ ، بدون عینک و کلاه ( مشخصات صاحب عکس در پشت عکس درج شود و عکس خانمها با حجاب اسلامی‌باشد )توجه  داشته باشید عکس ها جدید باشد و عکس بارگذاری شده در سیستم میخک با عکس ارایه شده در سفارت یکسان باشند. 

 5- اصل و کپی مدرک هویت عکسدار خارجی فرزند بالای 15 سال

6- اصل گواهی ولادت سوئدی (Personbevis) جدید فرزند به زبان سوئدی یا انگلیسی که مشخصات کامل فرزند و مشخصات کامل پدر و مادر مطابق مندرجات شناسنامه ایرانی در آن درج شده و از سوی اداره مالیات سوئد (Skatteverket) مهر و امضاء شده باشد نمونه Personbevis

(توجه داشته باشید مدرک فامیلی بویس Familjebevis مورد قبول نمی‌باشد.)

7- واریز مبلغ 900 کرون  به حساب شماره  52771112515 در بانک SEB و ارائه اصل رسید (Kvitto) بانکی

 

نکات مهم :

 - جهت اطمینان از انتخاب نام مناسب و مجاز بودن آن قبل از هرگونه اقدام و اخذ Personbevis ، به سایت سازمان ثبت احوال مراجعه نمائید.

- چنانچه مشخصات پدر و مادر در گواهی ولادت (Personbevis) با شناسنامه ایرانی آنان مغایرت داشته باشد بایستی با مراجعه به اداره Skatteverket نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند .

- در صورت وجود هرگونه اختلاف در مشخصات ازدواج در شناسنامه والدین ، ارائه اصل سند ازدواج والدین الزامی است .

- چنانچه فرزند شما که درخواست شناسنامه برای آن را دارید در خارج از سوئد متولد شده باشد بایستی گواهی ولادت صادره از کشور محل تولد را سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل تولد تایید و ترجمه نماید .

-- گواهی تعیین کننده ترتیب تولد نوزادان از بیمارستان در صورت 2 ، 3 یا چند قلو بودن فرزند .

- در صورتیکه نام پدر یا جد پدری در شناسنامه با صفت " سید " قید شده باشد، صفت سید (برای پسر) در ابتدای نام وی درج خواهد شد. و برای نام دختر، «سیده» یا «سادات» در ابتدا یا انتهای نام دختر اضافه خواهد شد. بعنوان مثال اگر نام دختر «مریم» باشد و نام پدر یا جد پدری دختر در شناسنامه آنان «سید» درج شده باشد، نام دختر «سیده مریم» یا «مریم سادات» خواهد شد. 

- حضور افراد بالای 15 سال متقاضی شناسنامه در نمایندگی در هنگام ارائه درخواست الزامی است .

سوالات متداول

جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می‌توانید در کانال تلگرامی‌کنسولی یار عضو شوید.