امور کنسولی

ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی

روند ثبت ازدواج : 

متقاضیان محترم برای ثبت ازدواج می بایست ابتدا به سامانه میخک https://mikhak.mfa.gov.ir    مراجعه نموده و پس از تکمیل فایل های مرتبط و دریافت کد رهگیری از سامانه مذکور، همراه با مدارک ذیل و واریز هزینه ، اقدام نمایند.

فیلم آموزش نحوه ثبت نام در سامانه میخکچنانچه

چنانچه به هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستم میخک مشکل دارید، می توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .ه هلطفا برای سوال کنسولی با این شماره تماس نگیرید  دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستمک میخک مشکل دارید، می توانید با شماره 0708616614 تماس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .

چنانچه  هر دلیلی در زمینه ثبت درخواست خود در سیستمک میخک مشکل دارید، می توانید با شماره 0708616614 تاس گرفته و با پرداخت  مبلغ 250 کرون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنید .

 

 ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی

  • متقاضیان ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی فقط به صورت حضوری به سفارت مراجعه و درخواست ثبت ازدواج می نمایند.
  • براساس قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران , همسران خارجی مردان ایرانی پس از ثبت ازدواج, تبعه ایران محسوب گردیده و برای آنها شناسنامه و گذرنامه ایرانی صادر خواهد شد لذا تکمیل مدارک صدور شناسنامه جهت بانوان خارجی الزامی است.
  • درصورتی که شناسنامه زوج المثنی باشد اخذ گواهی تجرد قبل از ثبت ازدواج الزامی است. 
  • جهت تسریع در اخذ گواهی تجرد متقاضی می تواند با تنظیم وکالتنامه در سامانه میخک و تایید آن توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران و ارسال اصل وکالتنامه و شناسنامه از طریق موکل نسبت به اخذ گواهی تجرد از ادارات ثبت احوال ایران اقدام نمایند.

 مدارک لازم:

1- تکمیل تقاضانامه

ملاحظه: اگر زن اصالتاً غیرسوئدی باشد، ارائه گواهی ولادت (حاوی مشخصات کامل زن و والدینش) از سفارت کشور محل تولد در استکهلم که به تائید وزارت خارجه سوئد (به شماره تلفن 4055100) نیز رسیده باشد؛ الزامیست. چنانچه این گواهی به تائید سفارت ایران در کشور محل تولد رسیده باشد نیازی به اقدامات فوق الذکر نیست

2- اصل شناسنامه عکسدار مرد ایرانی 

3- اصل گواهی تجرد (درصورتی که شناسنامه مرد المثنی باشد)

4- تصویر صفحات گذرنامه زن خارجی که حاوی مشخصات وی باشد. (ارائه اصل گذرنامه زمان حضور در سفارت جهت ثبت ازدواج الزامی است)

5- اصل و تصویر رونوشت سند طلاق مرد (درصورتی که قبلا طلاق گرفته باشد)

6- اصل گواهی تشرف زن به دین مبین اسلام از مراکز معتبر اسلامی مورد تائید سفارت جمهوری اسلامی ایران (در صورتی که مرد مسلمان و زن غیرمسلمان باشد)

7- اصل گواهی عقد شرعی از یکی از مراکز معتبر مورد تائید سفارت جمهوری اسلامی ایران ( برای هموطنان زرتشتی، کلیمی و مسیحی ارائه گواهی انجام تشریفات نکاح براساس رویه معمول در ادیان مذکور الزامی است)

مراکز اسلامی مورد تائید سفارت جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر:

  • مرکز اسلامی امام علی استکهلم (به شماره تلفن 0858012314 ) 
  • مرکز اسلامی پیوند یوتوبوری (به شماره تلفن 0704774766)

8- سند رسمی ازدواج سوئدی ( صادره از سوی نهادهای صلاحیت دار سوئدی)

  • در صورتی که سند ازدواج محلی، غیر سوئدی می باشد، تائید سفارت کشور محل صدور سند ازدواج در سوئد به همراه تائید وزارتخارجه سوئد و یا تائید وزارت خارجه کشور محل صدور سند ازدواج و سفارت جمهوری اسلامی ایران درآن کشور ضرورت دارد.

9- برگ شناسائی(Personbevis) مرد به انگلیسی که نام همسر در آن نوشته شده و توسط ادارهSkatteverket مهر شده باشد.(درصورت تغییر نام و نام خانوادگی مرد در سوئد، ارائه گواهی تطبیق نام و نام خانوادگی با مشخصات شناسنامه از اداره مذکور الزامی است)

10- اصل برگ شناسائی(Personbevis) زن به انگلیسی که اسامی و تابعیت پدر و مادر و نام همسر در آن نوشته شده باشد و توسط ادارهSkatteverket مهر شده باشد. .(درصورت تغییر نام و نام خانوادگی زن در سوئد، ارائه گواهی تطبیق نام و نام خانوادگی با مشخصات اولیه زن از اداره مذکور الزامی است)

11- اصل گواهی تندرستی زوجین شامل گروه خون، عدم ابتلاء به بیماری مقاربتی، ایدز، تالاسمی(Thalassaemie) و اعتیاد به مواد مخدر و گواهی مبنی بر بلامانع بودن ازدواج از نظرRH خون از یکی از بیمارستانها یا مراکز پزشکی معتبر سوئددر صورتی که از ازدواج شرعی زوجین بیش از یکسال سپری شده یازوجین صاحب فرزند باشند نیازی به ارائه این  گواهی نیست.

12- شش قطعه عکس جدید 4 ×3 تمام رخ ، غیرفوری، غیربرقی، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید از زن و چهار قطعه عکس از مرد که مشخصات متقاضی پشت آن درج شده وعکس بانوان با حجاب اسلامی باشد.

13- اصل رسید (Kvitto) به مبلغ 420  کرون به حساب شماره  52771112515 در بانک SEB و ارائه اصل رسید (Kvitto) بانکی ؛ 

14اصل رسید (Kvitto) به مبلغ 180   کرون به حساب شماره  52771112515 در بانک SEB و ارائه اصل رسید (Kvitto) بانکی جهت صدور سند ازدواج 

14- تکمیل فرم استفاده بانوی خارجی از نام خانوادگی شوهر در صورت تمایل. ( واریز مبلغ 120 کرون به شماره حساب فوق الذکر).

 

 در صورت نیاز به تماس تلفنی با این بخش میتوانید در ساعات اداری با شماره واتس آپ 0728349288 تماس بگیرید

 

 Islamiska Republiken Irans Ambassad

Box 6031

18106 LIDINGÖ

 

توجه مهم:

برای ثبت ازذواج نیازی به تعیین وقت قبلی نمی باشد 

ایمیل مسوول  مربوطه  در بخش کنسولی سفارت      Sto.eztal@mfa.gov.ir

لطفا هنگام ارسال ایمیل تلفن تماس خود را ذکر نمائید.

سوالات متداول

جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می توانید در کانال تلگرامی کنسولی یار عضو شوید.