امور کنسولی

ویزای سرمایه گذاری

روادیدی است جهت اتباع خارجی که با استفاده ازسرمایه با منشا خارجی، مجوز سرمایه گذاری آنان به تایید سازمان سرمایه گذاری وکمک های اقتصادی و فنی ایران رسیده باشد صادر می‌گردد.

متقاضیان خارجی که حداقل 250 هزار دلار آمریکا یا معادل آن به ارزهای دیگر در بانک ها و موسسات اعتباری سپرده گذاری بلند مدت یا به همان میزان در ایران سرمایه گذاری کنند پس از تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجوز اقامت 5 ساله صادر می‌گردد.

 

درخواست ویزای  سرمایه گذاری

تجار و سرمایه گذاران خارجی می‌توانند از طریق شرکت ها، سازمان‌ها، دوستان و یا بستگان خود در ایران (با مراجعه به سازمان سرمایه گذاری وکمک های اقتصادی و فنی ایران)، درخواست روادید نموده و پس از تایید روادید توسط وزارت امور خارجه، مدارک ذیل را به سفارت ارائه نمایند. 

مدارک مورد نیاز:

1.اصل گذرنامه:  گذرنامه متقاضی بایستی حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

2.برگه ثبت درخواست روادید در سامانه ویزای  الکترونیک:

(متقاضیان دارنده گذرنامه غیر سوئدی و گذرنامه پناهندگی Främlingspass و مدرک مسافرتی Resedokument، لازم است تصویر کارت اقامت خود را در سامانه روادید الکترونیک، بارگذاری (آپلود) نمایند.)

(هر ایرانی و یا هر شخصی که دارای پدر یا جد پدری ایرانی باشد، می‌بایست با گذرنامه ایرانی خود به ایران سفر نماید. 

3. یک نسخه پرشون بویس (personbevis: Utdrag om folkbokforingsuppgifter- engelsk text از اداره اسکت

4.پرداخت هزینه روادید و ارائه رسید (Kvitto) بانکی به حساب شماره 52771112515 در بانک  SEB

  • در صورت درخواست روادید فوری ، لازم است بر روی پاکت ارسالی، عبارت «روادید فوری (urgent)»  نوشته شود. ویزای فوری 3 روز و ویزای عادی 10 روز کاری بعد از رسیدن مدارک به سفارت بررسی، صادر و ارسال خواهد شد.

5. برای تهیه پاکت پستی برگشت مدارک می‌توانید یا مبلغ 130 کرون به شماره 1235764758 (SEPID HOLIDAY TRAVEL) سوئیچ نموده و رسید آن را به همراه نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس پستی تحویل گیرنده دارای آیدی کورت و تعداد گذرنامه‌ها به شماره واتس آپ 0046735605868 از ساعت 8:00 لغایت 20:00 ارسال نمایید. قبض پست سفارشی را که برای شما ارسال می‌گردد را پرینت گرفته و روی پاکت برگشتی بچسبانید و یا شخصاً از طریق لینک زیر اقدام کنید:  از ارسال پاکت برگشت مدارک بصورت تمبر خورده حتی صادره اداره پست اجتناب کنید و به یکی از دو روش اعلامی اقدام نمایید .

دستورالعمل تهیه پاکت پستی برگشت برای مدارک روادید

از ارسال پاکت ثبت نشده برای برگشت مدارک جداً خودداری شود. در غیر این صورت، مدارک بدون هیچ اقدامی‌پس فرستاده خواهد شد.  

توضیحات مهم:

- ارائه هرگونه مدارک جعلی و اطلاعات غیر واقعی, منجر به رد درخواست شده و ممکن است ممنوعیت ورود به ایران را در پی داشته باشد. در صورت مشخص شدن هرگونه مدارک و اطلاعات غیر واقعی پس از صدور روادید، مقامات مرزی  می‌توانند از ورود متقاضی به ایران جلوگیری نمایند.

- در صورت نیاز به مصاحبه با متقاضی، مراتب جهت حضور در سفارت به اطلاع وی خواهد رسید.

- اگر روادید صادر شده 90 روز اعتبار داشته باشد به این معنی است که متقاضی 90 روز فرصت دارد وارد ایران شده و بر اساس مدت اقامت درج شده، در ایران اقامت داشته باشد.

- پس از صدور روادید، درصورت انصراف متقاضی و یا عدم استفاده از روادید، هزینه پرداخت شده، برگشت داده نخواهد شد.

- پیشنهاد می‌گردد مدارک لازم جهت صدور روادید، حداقل یک ماه قبل از تاریخ سفر، تحویل سفارت گردد.

سوالات متداول

E.mail: sto.visa@mfa.gov.ir